top of page

La ce bună este ana-pan-arhia? What is good for ana-pan-archy?

Observations: sum, ergo cogito atque dubito. je suis, donc je pense et je doute. i am, thus i think and doubt. Back to terra-reason. Confronted with a storm of putrid, mafionazist lies, the simple citizens have to take some protection measures. A little doubt is better than total credulity. - Al-Ma'arri And god is a uplic=uni-pluric word, ideoreal, for goodness, superiority, terra-nature, conscience, (mirable-finite) cosmos etc. We can say also gods are all terrians, ancestors and descendants, small, medium, big. Make terra-peace, not alien-wars. https://dailyreckoning.com/why-theyre-suppressing-vaccine-side-effects.

It has been seen, the fake, colonist demo(-no-theo-)cracy suffers from many evils. Let us try then the free, decent, fraternal ana-pan-archy. Let us bring equality in cosmo-terra-family. With protection/protectivity before production/productivity!

(ro) S-a văzut, demo(no-teo-)crația falsă, colonistă suferă de multe rele. Să-ncercăm atuncea ana-pan-arhia liberă, decentă, fraternă. S-aducem egalitate în cosmo-terra-familia. Cu protecție/protectivitate ante producție/productivitate!


Documentare. Din Antologia poeziei chineze clasice (secolul al XI-lea î.e.n. -1911), 1963, Editura pentru literatură, Biblioteca pentru toți, 191. Ediție îngrijită de Romulus Vulpescu.


Tao Iuan-Min (Tao Țian), 365-427

În anul guimao (403), la începutul primăverii, gândesc la casa veche de la țară

Traducere: Demostene Botez. Pagi. 67-69.


De la învățătorul Cun*

Am moștenit niște precepte:


”Fii grijuliu de adevăr,

Nu te văita că ești sărac”.


* Cun= Confucius, Cun Fu-țzî, Cun Țiu sau Cun Cijun-ni, cel mai de seamă gânditor al Chinei antice, 551-479 î.e.n. Principiul fundamental al eticii confucianiste este omenia=umanitatea. Elementele negative, conservatoare, ale doctrinei lui Confucius, cultul strămoșilor, obediența față de cei care ocupă un loc preponderent în ierarhia socială, au fost folosite de clasele dominante în statul feudal chinez pentru a ”educa” poporul în spiritul=duhul supunerii servile.


Privesc cu mari nădejdi în suflet:

Îmi va fi greu să sui pe culmi.


Cu toată pasiunea (/doru)-mi caut,

Muncind mereu, propriu-mi suflet


Merg după plugul meu de lemn

Plin de a muncii bucurie.

Cu zâmbet larg de mulțumire

Eu dau țăranilor îndemn.

Aici întinsele câmpii

Le-alintă vântul de departe.


Semințele bine-ncolțite

Împung din glie noi lăstari.

Să socotim, deși-i devreme,

Al anului eroic rod.

Eu doar în muncă am găsit

Cea mai curată fericire.


Chiar dacă am de semănat,

Eu îmi știu ceasul de odihnă.


Cel ce din întâmplare trece,

Nicicînd de văd n-o să mă-ntrebe**.

**Avem de-a face cu un diangu, sau metaforă, alegorie după cronicile istorice sau legendele vechi. Înțelesul versului este: ”n-o să mă tulbure nimeni”, expresie luată din lucrarea lui Confucius ”Lun lui”, ”Cartea cugetărilor”.

Când piere soarele sub zare

Cu toții ne-ndreptăm spre casă.


Acolo, cu ulciorul plin,

Voi da la alții voie bună.


În gând silabisind un vers

Închid în urmă ușa veche.

Și mi se pare că acum

Am devenit și eu plugar.


***Duc ceru-n mine,

Și la șes e pace.

***addenda sities cosmoterrasophy


Foto/photo: Dandelion fields. From Wix Archive.


À l'affiche
Posts récents
Par tags
Suivre
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page